איך לקדם לבד סיפורים בתקשורת

יש לך סיפור מעניין? שישה טיפים שיעזרו לך לקדם אותו בתקשורת

עיתונאים מתמודדים בכל יום עבודה עם מאות מיילים, עשרות הודעות וואטס אפ ולא מעט שיחות טלפון. גם במציאות הזו, ניתן לבלוט בין כולם

 

1. לפני הכל – להתחיל בתחקיר

רגע לפני שפונים למדיה, בין אם מדובר בעיתונאים או תחקירנים בתוכנית טלוויזיה, כדאי לעקוב אחר הכתבות שהם כותבים או צפי בתוכנית הרלוונטית במשך כמה ימים. לחילופין, ניתן לחפש בגוגל את שם הכתב/ת והעיתון כדי לראות את הכתבות האחרונות שהם כתבו. גם עמודי הפייסבוק של הכתבים יכולים לשפוך אור על הנושאים שמעניינים אותם. חשוב מאוד ללמוד את הסגנון של העיתונאים ובהתאם לכך, תוכלו לדעת מה מעניין אותם וכיצד לשווק להם את הסיפור. בנוסף, בדקו האם יש מדורים ספציפיים שהם כותבים עבורם שיוכלו להיות רלוונטיים עבורך והאם יש להם עמדה ברורה ביחס לנושא שתרצו לקדם.

2. כותרת מושכת

כדי לבלוט בים ההודעות שהעיתונאים מקבלים, הוציאו מהתוכן המקצועי את השורה התחתונה לקוראים, או במילים אחרות, את הניוז, הסיפור המעניין. אם אתם רוצים להציע אייטם בהשתתפותכם, הימנעו ממכתבים, סיפורים ארוכים ושימוש במושגים מקצועיים מסובכים. תמצתו את הפניה לשורות בודדות, והימנעו מפניה רשמית מידי. בנוסף, חשוב לאזור סבלנות ולא לפנות גם במייל, גם בטלפון וגם בהודעת SMS. אלא אם מדובר בנושא דחוף במיוחד, מאד לגיטימי שייקח לעיתונאי יום שלם (ולפעמים גם יותר) להגיע למייל שלכם.
זכרו שבשביל לקדם את הסיפור או המוצר בתקשורת,  צריך קודם כל להתחיל לחשוב כמו עיתונאים. תחשבו מה באמת מעניין לפרסום, והתמקדו בערך לציבור ולא במסרים מכירתיים.

3. נצלו הזדמנויות

עיתונים ותוכניות טלוויזיה מחפשים חדשות אקטואליות. לכן, אם יש לכם רעיון לאייטם שמתחבר לסדר היום החדשותי או לאירוע מעניין שצפוי להתרחש (ואף אירועים היסטוריים), תוכלו להציע אייטמים שקשורים בכך אך הקפידו לעשות זאת מספיק זמן מראש.

4. בלעדיות

עיתונאים מעדיפים לקבל סיפורים בלעדיים. צורת העבודה הזו עוזרת ליצירת קשר אישי עם הכתבים ומגדילה את האפשרות שהאייטם יקבל פרסום משמעותי, ויבלוט על פני אחרים.

5. תמונה שווה אלף מילים

אם יש לכם סיפור טוב, תמונה חזקה, אינפוגרפיקה מעניינת או וידיאו, הם עשויים לעזור לקדם אייטם בעיתונות ובטלוויזיה. לכן, כשאתם מעבירים את ההצעה לתקשורת, מומלץ לציין שיש לכם אמצעים חזותיים שתוכלו להעביר לשימוש. שימו לב, עיתונאים לא אוהבים שמפציצים אותם במיילים עם הרבה תמונות כבדות. לינק לתיקיה שמכילה את התמונות או הווידיאו עדיפה בהרבה על צירופם למייל.

6. הכל אישי

בסופו של דבר, כולנו אנשים, ואם תצליחו לפתח מערכת יחסים אישית ונעימה עם הכתבים והתחקירנים הרלוונטיים זה יעזור לכם לקבל חשיפה משמעותית יותר. כלל ברזל לקשר אישי הוא להגיד אך ורק את האמת ובחיים לא להטעות עיתונאים. משקרים אין דרך חזרה.

פורסם לראשונה בבלוג של She Speaks בסלונה

שתפו את המאמר

הדר רז

הדר רז

מייסדת ובעלים של משרד לייעוץ תקשורתי ולכתיבת תוכן. במקביל, מרצה ומנטורית מטעם She Speaks.
בעלת 12 שנות ניסיון כעיתונאית וכדוברת עם התמחות מיוחדת בחברות פיננסיות, שוק ההון והייטק. בין לקוחותיה: בתי השקעות, חברות ביטוח, חברות סטארט-אפ וקרנות גידור.
בעברה שימשה כדוברת ומנהלת יחסי ציבור של בית ההשקעות פסגות וכתבת שוק ההון בעיתון כלכליסט.
בעלת תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן ותואר ראשון במדע המדינה ובסוציולוגיה מהאקדמית תל אביב-יפו.