איך להפוך תוכן מקצועי לתוכן מעניין

מדריך: איך להפוך תוכן מקצועי לתוכן בעל ערך עיתונאי

ארגונים מתקשים לייצר מאמרים בכמות מספקת שתשמש לצורכי שיווק ויחסי ציבור, אף שהידע הקיים בחברה עצום

 

עולם השיווק עבר מהפכות רבות, אולם אחת המרכזיות שבהן היא ללא ספק מהפכת התוכן אשר שינתה את האסטרטגיה השיווקית של ארגונים בתחומים שונים, והביאה להפניית משאבים רבים לכתיבת תוכן. מניסיוננו, חלק מהארגונים מתקשים לייצר כתבות ומאמרים בכמות מספקת לצורכי שיווק ויחסי ציבור, אף שהידע הקיים בתוך הארגון מהווה פוטנציאל עצום כמקור לתוכן איכותי.

כך למשל, משרדי עורכי דין יכולים לייצר מאמרים רבים על בסיס הכרעות משפטיות באמצעות הפיכתן למאמרים קצרים וקליטים אשר ישמשו כלי שיווקי וחברות פיננסיות יכולות לכתוב מאמרים על רפורמות או התפתחויות בשוק. למעשה, ארגונים רבים יכולים להפוך ליצרני תוכן אילו ידעו להפיק את המיטב מהידע המקצועי הקיים בהם.

שלב ראשון: כותרת ברורה עם שורה תחתונה

הוציאו מהתוכן המקצועי את השורה התחתונה לקורא, או במילים אחרות, את הסיבה בגללה חשוב שהוא יקרא את המאמר. הבליטו זאת בכותרת וספקו ערך מוסף גם בכותרת המשנה. חשוב כמובן להקפיד על כללי כתיבה. כך למשל, זכרו שלא מוסיפים נקודות בסוף משפט כאשר מדובר בכותרת או בכותרת משנה.

שלב שני: פתיחה מעניינת

חשוב לזכור שקוראים רבים לא מצליחים להגיע לסוף המאמר, ולכן בכתיבת תוכן שיווקי או מאמרים, כדאי להקפיד על פתיח מעניין ומקצועי. כך למשל, אפשר לפתוח בסיפור מעניין, נתון חדש או חיבור לנושא אקטואלי.

שלב שלישי: תמונה או אינפוגרפיקה

על מנת למשוך את הקורא, כדאי לשלב תמונה מעניינת או גרפים שיסבירו ויבהירו את כוונות הכותב בצורה ברורה. אלו אמורים למשוך את הקורא לקרוא את המאמר, ובמקביל לסייע לו להפיק ממנו את המירב. זכרו כי לא מספיק לצרף טבלה, חשוב גם להסביר אותה.

בשורה התחתונה, אין ספק שהאתגר של הפיכת ידע מקצועי לתוכן שיווקי הוא עצום, אולם ארגונים שישכילו לעשות זאת ירוויחו ערוץ שיווק משתלם ואיכותי.

שתפו את המאמר

הדר רז

הדר רז

מייסדת ובעלים של משרד לייעוץ תקשורתי ולכתיבת תוכן. במקביל, מרצה ומנטורית מטעם She Speaks.
בעלת 12 שנות ניסיון כעיתונאית וכדוברת עם התמחות מיוחדת בחברות פיננסיות, שוק ההון והייטק. בין לקוחותיה: בתי השקעות, חברות ביטוח, חברות סטארט-אפ וקרנות גידור.
בעברה שימשה כדוברת ומנהלת יחסי ציבור של בית ההשקעות פסגות וכתבת שוק ההון בעיתון כלכליסט.
בעלת תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן ותואר ראשון במדע המדינה ובסוציולוגיה מהאקדמית תל אביב-יפו.