debit-card-bank-numbers-close-up-picjumbo-com

​חמישה טיפים שיהפכו כתבה על נושא מסובך למעניינת

גם כשתחום פעילות החברה פחות "סקסי", המאמר צריך להישאר נאמן למקור ובמקביל להיות ברור ללקוח הסופי

 

חברות רבות שתחום פעילותן נחשב למסובך להבנה, דוגמת, בנקים, בתי השקעות, חברות ביטוח, משרדי עורכי דין, משרדי ראיית חשבון או חברות בתחום הבריאות, נתקלות במחסום כתיבה מסוג שונה. בתחומים אלו, יש צורך "לתרגם" תוכן מקצועי לכזה שיספק ללקוחות הקיימים או הפוטנציאלים ערך מוסף אמיתי, אף שהתוכן עלול להיות קשה להבנה.

האתגר הוא לכתוב את התוכן כך שיישאר נאמן למקור ויצליח לשדר מקצועיות, תוך שמירה על כתיבה ברורה ונגישה. חברות אשר ישכילו לעשות זאת, ירוויחו לקוחות אשר יבינו כי מאחורי המאמר עומדת חברה מקצועית שמספקת מידע אובייקטיבי ומהימן. הקפדה על חמישה טיפים פשוטים יכולה לסייע בכתיבת תוכן מקצועי וברור.

כלל ראשון: כותרת ברורה שתסביר את העיקר

הקפידו על כותרת שתעביר את המסר, כאשר העדיפות היא לכותרת שתסביר מה הקורא ירוויח מקריאת המאמר. בנוסף, השתדלו לשמור על כותרת חיובית, כך למשל, במאמר שעוסק בתוכן פיננסי, סביר להניח שהקוראים יעדיפו לקרוא כותרת שמדברת על רווח, ולא על הפסד.

כלל שני: לשמור על מבנה ברור ולתת טיפים

כתבו מאמרים מקצועיים בעלי מבנה ברור, בדיוק כפי שכותבים מאמר בעיתון או באתר אינטרנט, והעניקו ערך מוסף אמיתי ומהימן, למשל, בעזרת טיפים שישולבו במאמר. קוראים יודעים להבחין בין תוכן מכירתי לתוכן אובייקטיבי.

כלל שלישי: לתת דוגמה

כאשר כותבים על נושאים מסובכים, לרוב יעזור לתת דוגמה, סיפור אישי או ציטוט שישפכו קצת אור מזווית אחרת.

כלל רביעי: לא להעמיס במספרים

הנטייה הטבעית שלנו היא לספק הרבה מספרים ונתונים, במטרה לתקף את המאמר ואת התוכן הכתוב בו. הבעיה היא שמאמרים שעמוסים במספרים עלולים להיות מסובכים לקריאה לחלק מהאנשים ובעיקר לאיים עליהם. על מנת לא להכביד על תוכן המאמר, ניתן להוסיף אינפוגרפיקה שתכלול את הנתונים והמספרים בצורה ידידותית ומעניינת.

כלל חמישי: לכתוב "בגובה העיניים"

קוראים לא ירצו לקרוא מאמר מתנשא שיגרום להם להרגיש שאין להם מושג מה הם קוראים. לכן, חשוב לכתוב מאמרים "בגובה העיניים", במטרה שהקורא יחוש תחושת הזדהות. כך למשל, העדיפו להימנע משימוש במילים "כזכור" ו"כידוע". תחשבו מה קוראים שלא יודעים או לא זוכרים ירגישו כאשר הם יקראו את המילים האלו. באופן לא מודע, זה עלול לגרום לתחושת ריחוק ולסלידה מהתוכן.

בשורה התחתונה, תוכן יכול לגעת בהרבה אנשים גם כאשר מדובר בכתיבת מאמר על נושא מסובך יחסית. במקרים רבים, חברות שמפרסמות מאמרים מוקפדים ותוכן עיתונאי שמספק לקורא ידע אמיתי, יגדילו את האמינות והמקצועיות שלהן בקרב הלקוחות, ויחזקו את ערכי המותג.

שתפו את המאמר

הדר רז

הדר רז

מייסדת ובעלים של משרד לייעוץ תקשורתי ולכתיבת תוכן. במקביל, מרצה ומנטורית מטעם She Speaks.
בעלת 12 שנות ניסיון כעיתונאית וכדוברת עם התמחות מיוחדת בחברות פיננסיות, שוק ההון והייטק. בין לקוחותיה: בתי השקעות, חברות ביטוח, חברות סטארט-אפ וקרנות גידור.
בעברה שימשה כדוברת ומנהלת יחסי ציבור של בית ההשקעות פסגות וכתבת שוק ההון בעיתון כלכליסט.
בעלת תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן ותואר ראשון במדע המדינה ובסוציולוגיה מהאקדמית תל אביב-יפו.